Voor de Organisatie!

Advies, begeleiding & ontzorgen

Een volledig traject besteedt aandacht aan alle onderdelen.

Eerst wordt er antwoord gegeven op de vraag: Wanneer staat deze cliënt in zijn kracht en is hij waardevol voor de arbeidsmarkt?

Vervolgens is de vraag of dit matcht met het aanbod, zo niet dan verbreden we de mogelijkheden door ruimer te kijken.

Daarnaast worden ‘gaps’ gevuld met training, begeleiding, opdrachten om het doel -die andere baan- te bereiken.

Tenslotte zijn er in het traject vaak factoren die mede het traject beïnvloeden. Dit kunnen randvoorwaarden zijn of wetgeving of derde partijen (zoals het UWV of de zorgverzekeraar). Daarvoor is kennis en advies aan cliënt en opdrachtgever/werkgever nodig.

Is dit laatste minder relevant dan kan een traject ook minder modules bevatten, bijvoorbeeld bij een loopbaantraject.

Trajectopbouw voor de organisatie

schema-traject-organisatie

1. Personal coaching Persoonlijke profielen en kwaliteitenscans, empowerment-opdrachten, vitaliteit, sociaal netwerk, belemmerende overtuigingen, out of the box-denken.
2. Loopbaanbegeleiding Volgens de methodiek van S&N (Wie ben ik/Wat wil ik/Wat kan ik?)
3. Arbeidsmarkt-oriëntatie
  • Aanbod arbeidsmarkt en wat zijn de eisen?
    Matcht het met mijn wensen en mogelijkheden?
  • Uitbreiding mogelijkheden, horizonverbreding
  • Jobsearch
  • Sollicitatie en werknemersvaardigheden (STAR(R) methodiek, presentatie,
  • Het nieuwe solliciteren (social media, netwerken, personal branding)
 4. Advisering Wet Poortwachter / Arbeidsrecht / Participatiewetgeving / Subsidies /Jobcoaching / Wajong-WIA-WAO
5. Procesbegeleiding Communicatie / Rapportage / Netwerk / Contacten derden

Vorige: Hoe ziet een traject eruit | Volgende: voor Cliënt